+Lección:9 ---> ser ve estar fiillerinin farkı

‘SER’ VE ‘ESTAR’ ; -OLMAK- ANLAMINDA İKİ FİİL


*Yabancı dil olarak İspanyolca öğrenmeye çalışanlar ser ve estar fiillerini nerelerde kullanacaklarında zorluk çekebilirler. Aşağıda bu konuda sizlere yardımcı olacak açıklamalar bulabilirsiniz.

*Ser daha çok kalıcı, uzun zamanlı ya da değişmeyen durumlarda; Estar bir ana ait, geçici durumlarda kullanılır. Mesela;

-Soy contento. (Mutluyum.-Genelde mutlu bir insanımdır. )

-Estoy contento. (Mutluyum.-Şu an mutlu hissediyorum.)

* ser : köken, milliyet, meslek, ilişkiler, kişilik ve bir şeyin hangi malzemeden yapıldığı belirtilirken kullanılır.

-Soy de España. (İspanya’lıyım.)

-¿Eres profesor? (Öğretmen misin?)

-Soy la esposa de Carlos. (Ben Carlos’un karısıyım.)

* estar : yer, tutum, akli ve fiziki durum belirtilirken kullanılır.

-Estámos enfermos. (Biz hastayız.)

-¿Cómo estáis? (Nasılsınız?)

4 yorum:

hande dedi ki...

Ser fiilinin çekimlerini bulamadım varsa nerede yoksa yazabilir misiniz?

hande dedi ki...

buldum :)

yildreams dedi ki...

MErhaba,

"como eres?"
ve
"como estas?"

soruları arasındaki fark, anladığım kadarııyla şöyle:

como eres? --> "nasıl birisin,nasıl bir kişiliğin var?" benzeri bir soru anlamı,
como estas? --> "nasılsın,şu an nasıl hisstediyorsun?" benzeri bir anlamdaki soru

doğru mudur?

TEşekkürler

Unknown dedi ki...

ser
yo soy
tu eres
El/Ella/usted es
Nosotros/as somos
Ellas/ellos/ustedes son